דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתי מומלץ לפנות לטיפול פסיכולוגי 

מאת    [ 10/09/2009 ]

מילים במאמר: 514   [ נצפה 4160 פעמים ]

מתי מומלץ לפנות לטיפול פסיכולוגי

האם המצוקה מצדיקה טיפול פסיכולוגי וייעוץ מומחה?
האם המועקה אותה אני חש מצדיקה פנייה לפסיכולוג ?

כל אחד מאתנו חווה חוויות שונות ומגוונות במהלך חייו. מצוקות נגרמות בדרך כלל לאדם אשר עבר חוויה קשה המשפיעה באופן ישיר על איכות החיים, לדוגמא: תאונה, התמודדות עם אובדן של קרוב אליו, מצוקה כלכלית בעקבות פיטורין או מחלה, כתוצאה מהליך גירושין של בני זוג או חוויות קשות אחרות.

מצוקה יכולה להיגרם גם כתוצאה מהרגשה פנימית של לחצים למיניהם ( לחץ בעבודה, בזוגיות ), חרדות כגון: חרדת טיסה, חרדה מנהיגה, חרדות מפגישה או אפילו מראיון עבודה.

תחושות נוספות יכולות להיות תחושת בלבול ואי וודאות, התפרצויות זעם וכעסים, בעיות של חוסר ביטחון עצמי ודימוי עצמי נמוך, קשיים בזוגיות וגידול ילדים, טראומות וחוויות קשות הנובעות מהעבר ומשפיעות על ההווה, אלו כדאי שיטופלו על מנת שלא יגררו וישפיעו על העתיד. תחושות קשות יותר יכולות להגיע עד למחשבות אובדניות (התאבדות) ופגיעה עצמית.

אם אחד או יותר מן הגורמים מעלה מוכרים לך, ומופיעים בצורה מוגזמת אשר משפיעה על אורך חיים תקין, מומלץ להתייעץ עם פסיכולוג ולשקול טיפול פסיכולוגי.

ישנן סיבות נוספות המשפיעות על אדם לקבל טיפול פסיכולוגי אם לצורך פתרון בעיה או סיוע בתהליכים מוכרים כגון: גמילה מעישון (סיגריות, סמים), כסיסת ציפורניים בצורה כרונית, תלישת שיער הגורמת לעיתים רבות בכוויות וחתכים עד כדי כך שיש צורך בטיפול רפואי, אכילה מופרזת והשמנת יתר.

לפסיכולוג מומחה ישנו יתרון ויוכל לקבוע לאחר אבחון, האם יש צורך בטיפול קצר מועד או טיפול מעמיק ובמקרים מסוימים אף לקבוע כי יש צורך בהתערבות רפואית של פסיכיאטר או רופא מומחה.

המלצת פסיכולוגית

לא פעם מזניחים אנשים ייעוץ מקצועי בשל בושה או התעלמות מוחלטת מאיזה שהיא תופעה. אדם אשר חש מועקה אשר מקשה על התנהלותו בחיים ואינו ניגש לייעוץ,  מומלץ כי יבין שאי יצירת קשר עם מומחה רפואי בין אם רופא, פסיכיאטר או פסיכולוג בזמן, עלולה להוביל להחמרה במצב הנפשי ולתוצאות ונזקים בלתי הפיכים.

יש לציין כי ישנם פסיכולוגים רבים בישראל ועל מנת לבחור מומחה יש לוודא כי הינו פסיכולוג בעל רישיון ושמו מופיע בפנקס הפסיכולוגים של משרד הבריאות כשלצד שמו ופרטיו האישיים, מצוין מספר הרישיון ובמידה והינו בעל התמחות יופיע סימן ותיאור התמחותו.

פסיכולוגיה קלינית

פסיכולוג קליני הוא אדם אשר סיים את לימודיו במוסד השכלה גבוה ומוכר, עבר התמחות מקצועית בטיפול קליני ועמד במבחן סיום בהצלחה.
פסיכולוג קליני מוסמך לטפל בבעיות נפשיות כגון: חרדות, דיכאון, חוסר ביטחון, התמכרויות, טיפול זוגי ועוד, ובשנים האחרונות השיטה הנפוצה והיעילה ביותר בתחום היא שיטה פסיכו דינאמית  בשילוב כלים קוגניטיביים התנהגותיים. בגישות אלו נעשה שימוש של כלים מקצועיים כגון: פסיכודרמה, קלפים טיפוליים, דמיון מודרך, היפנוזה ועוד.

לתפוס את זה בזמן - פסיכולוגיה לגיל הרך

טיפול פסיכולוגי לילדים הפך נפוץ יותר בשנים האחרונות בשל הסיבה כי תופעות ובעיות חמורות יכולות להיפתר מבעוד מועד על ידי אבחנה נכונה. הורים רבים אשר מאבחנים התנהגויות שונות בקרב ילדיהם, מומלץ כי ייוועצו עם פסיכולוג מומחה אשר ינתח האם זו באמת מועקה וביכולתה להשפיע או שזוהי סתם תופעה נפוצה אשר סביר להניח כי תחלוף עם הזמן. בכל מקרה יש לשמור על קשר עם פסיכולוג למען מעקב ובדיקה שהתופעה נעלמה, קיימת אך אין החמרה או במידה וקיימת החמרה במצב יוכל לטפל במהרה.

תמר זהבי פסיכולוגית קלינית מומחית ------------------------ טיפול פסיכולוגי למבוגרים, התמחות בחרדות, דכאון, טיפול זוגי וגמילה מהתמכרויות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב